Зростайте професійно разом зі своїми учнями

Нещодавно мене запитали: “Чому останнім часом ти переключився з однієї робототехнічної платформи на інші?”. А й справді, чому?

Причина №1. Учні. Вони почали мені задавати цілу низку запитань: “Чому так мало портів для датчиків і для моторів? А якщо я хочу більше?”; “А якщо я хочу підключити інші сенсори: вологість повітря, вологість грунту, тиску і тд?”; “Як влаштований мікропроцесорний блок всередині?”; “А ми будемо робити “серйозного робота”?” ну і “вишенька на тортіку: “Що таке аналоговий і цифровий дачтчики, SPI, I2C, UART?”(- А де ти таке чув? – Дивився на YouTube).

Рішення. Для того, щоб продовжувати працювати з учнями та стимулювати цікавість до вивчення робототехніки (: і WEB 🙂 було прийнято рішення поглянути на ситуацію під іншим кутом і спробувати зрозуміти, а яку робототехніку хочуть учні. Так, справді, багато дітей схильні до мейкерства і DIY, адже цікаво зробити щось нестандартне і абсолютно своє. І учні готові цьому вчитися. А для цього спочатку мені необхідно було опанувати: основи мікроелектроніки, основи макетування та створення пристроїв з електронних компонентів, основи програмування С (JS я на той час вже володів), програмування мікроконтролерів, основи створення Open Source робототехічних проектів, основи 3D-моделювання та 3D-друку, опанувати префесійне середовище розробки, а також зрозуміти принципи MAKER, DIY, IOT напрямків. Так – це справжній виклик! В планах попереду освоїти розкрій листового матеріалу (фанера, акрил, оргскло і тд), робота з різними матеріалами(метали, дерево, пластик і тд) і ще багато цікавого. А учні – це справжні мотиватори!!!

Причина №2. Батьки. Від батьків поступало багато запитань з приводу доступних і цікавих по віку робототехнічних рішень, які можна подарувати дитині. Ще раз хочу наголосити: “доступні” і “цікаві для віку”. Адже рішень дууууже багато і кожне з них покликане розвинути у дитини певні навички.А з якими він зможе брати участь у змаганнях? А які змагання є для таких роботів?

Рішення. Я не займаюсь просуванням робототехнічних рішень, проте мою думку з цього питання можна детально можна почитати тут ну і переглянути статті цього блогу.

Причина №3. #Робозалежні колеги, які часто питали і питають: “А що далі? Який напрямок обрати? Діти виростають і одні речі стають більш цікавими, а інші – навпаки”.

Рішення. Мою думку з цього питання детально можна почитати тут.

Причина №4. Питання до себе. А які робототехнічні рішення я знаю? На скільки я володію навичками роботи з ними? Як дітям поснити простими словами складні речі, які пов’язані з цими рішеннями?

Рішення. Водночас я зрозумів, що для росту моїх учнів мені необхідно самому рости професійно. Я вже проходив це, коли почав з учнями вчити WEB. І тоді це було дуже цікваво! Я тільки вивчив з ними HTML-CSS-JS, як вони почали вимагати більшого. Якраз пішли Flex-Grid. Даєш бібліотеки і фреймворки! Так, прийшлось опанувати JQuery, Twittr Bootstrap, Google Materialize і навчати цьому учнів. І тут знову запит – робота з серверною частиною! І знову навчання: “Привіт, Node.JS”… Потім React.JS… NativeScript… і так постійно. Те саме зараз відбувається з моєю робототехнікою:) Intel Galileo Gen II, Arduino/Genuino, mBot Ranger, IskraJS Amperka, DFRobot, Robobloq Qoopers & Qobo, Micro:Bit BBC, BrainPad GHI Electronics, FEZ GHI Electronics…;)

Мораль. А нема моралі! Просто зростайте професійно разом зі своїми учнями:)

 Далі буде:)

Автор: Анатолій Василюк.

Копіювання та використання матеріалів без особистої згоди автора – заборонено!

#RoboHouston

#робозалежні